måndag 30 juni 2008

Tygshoppingdag


Idag åkte vi in till stan (jag och lilltjejen). Det var dags för införskaffande av sybehör. Jag behövde fler spolar, symaskinsnålar mm. Bl. a köpte jag lite material till att göra applikationer, vilket var ett tag sedan jag pysslade med. Jag hade hoppats på att hitta lite secondhandtyger vilket jag tyvärr inte gjorde. Men när jag var på Åhlens, sprang jag på detta tyg. Åh, helt i min stil. Like it!! Så det fick bli en bit av dessa små kaniner. Vad det ska bli av den, vet jag inte än, men den är redan i tvättmaskinen så att jag kan sätta saxen i, när andan faller på!(Bilden ser lite ljus ut, tyget är lite mer djuprött)



Väl hemma efter mat mm, så blev jag sugen att testa en applikation. Det fick bli en mössa. Det gråblå tyget är bomullstrikå som jag klippt av ett gammalt linne. Stjärnan är i vit velour. Mitt lilla gryn fick agera modell när stora tjejen inte ville. Liten tjej i stor mössa. Jag är väl inte helnöjd, men okej, för att vara längesedan. Skulle dock vilja hitta ett bra mössmönster, med olika storlekar. Den här är ritad på fri hand, och jag vet inte riktigt hur stora jag ska sy dem. Tips på mössmönster??

2 kommentarer:

gosi sa...

Jättefina grejer du gör! Tyckte väldigt mycket om ditt lapptäcke, helt i min smak:) Kommer absolut kika in här igen!

sygryn sa...

Tack detsamma1 Ses i cyber!