måndag 7 juli 2008

Lycka!!





Idag var jag och köpte en ny overlockmaskin!!! Jag är så lycklig, och den fungerar så bra!! Valet hamnade på en Bernina 1150MDA. Tidigare har jag haft en huskylock 936, men den sålde jag för ett par år sedan. Jag var då inne i en period då jag inte sydde så mycket, och kände att maskinen hade mer funktioner än vad jag använde. Nu har jag alltså återigen en overlock, som passar mina behov bättre. Så småningom skulle jag vilja ha en täcksömsmaskin också(coverlock) Men det får bli så småningom....
När barnen somnat ikväll, satte jag mig genast och började greja med maskinen. Resultatet efter en stund blev dessa muddbyxor till lillasyster. Matchar fint till storasysters tunika. Jag är så nöjd med sömmarna. Maskinen är så lättinställd!!Nu när jag har en overlock igen, så fattar jag inte att jag kunnat vara utan.

2 kommentarer:

prickig design sa...

Lyckos dig!=0)
Jag skulle också vilja ha en! Men jag tror jag måste vänta och se hur stort mitt behov är då jag är så färsk inom det här med att sy kläder. Tråkigt om det bara blir en dammsamlare.
Fina brallor! Gulligt med syskonmatchning!

OttoPippi sa...

Grattis till den nya maskinen!