onsdag 29 juli 2009

I sommarens soliga dagar...

Underbara sommar, underbara sol! Idag har det varit en fin dag på många sätt! T ex valde solen att vara framme större delen av dagen. Vi har varit på utflykt till ett väldigt mysigt koloniområde där en släkting har en stuga. Mysiga små gator, och prunkande trädgårdar! Mina härliga gryn stortrivdes. Båda i äppeltröjor som jag sytt av ekologisk bomull. Mitt lilla gryn har också shorts som jag sydde i början av sommaren, ekologiskt jeanstyg och mudd.

Trots att det inte märks på bloggen så syr jag för fullt! Jag går faktiskt upp på morgonen och ut till ateljén och jobbar ett par timmar innan övriga familjen vaknar. Det känns så skönt att ha gjort nytta redan innan frukost, så kan jag njuta av dagen med familjen sedan:)Jag har en hel del beställningar på gång. Mer om det framöver. Tack alla ni som kommenterade i mitt förra inlägg om min lilla ateljé, vad skoj att så många inspiréras av mitt rum, och jag håller bara med; jag stortrivs:)


3 kommentarer:

Marika på Odlingspyssel sa...

Vad superfina kläderna är, så himla härliga :)

Lilla Gryn sa...

Härligt!! Är det äppeltyget som Mjukatyger säljer?

Frida M sa...

Jag är helt galen i äppel-mönster just nu, vill ha på kläder, inredning, allt!