måndag 5 januari 2009

Pippiklänning

Den här färgsprakande klänningen har en busig pippikänsla över sig. Den är sydd på beställning till en flicka som blev fem år i dagarna. Storleken är 116 och jag hoppas att den passar. Mamman, som beställt klänningen blev inspirérad av en pippiklänning, som jag tidigare sytt, vilket såklart är väldigt skoj.

Två av framsidans lappar är också fickor. Sydda som en applikation, med öppning i ovankant.

Alla tyger, det rutiga och lapparna är återanvända från bl.a påslakan.

(Tillagt: jag har fått en mailrapportering från flickans mamma: klänningen passar och har använts nästan oavbrutet sedan hon fick den:-) Bra betyg med andra ord;-)




4 kommentarer:

Lotta Sultan sa...

jag vet en som skulle döda för en liknande här hemmma. fin!

Erica sa...

fin..

Jag har fått en award och vill skicka den vidare till mina sju favorit bloggare. Du är en av de!

Kläningen var superfin! Önskar mig ibland en tjej att sy till :)

Strömming sa...

Söt! Och vad kul att den verkligen gillas av mottagaren! Kläder som används är bästa betyg!

Anonym sa...

Jättefin o den inspirerar mig :) Tack!!