torsdag 16 april 2009

Vagnssuffletter

Nu har orken börjat komma tillbaka, och jag hoppas på att visa er de kommande dagarna av det som blivit sytt! Här har jag sytt två suffletter på beställning till vagnen, Bugaboo Cameleon.

Tyget till denna köpte beställaren, och det svarta innertyget är i svart bomullstwill.

Det är samma vagn jag fotar suffletterna på, men det är olika beställare. Jag lånade vagnen för att fota båda, då den ena ska skickas iväg.

Den här är sydd i det somriga retrotyget, som tidigare blivit både jacka och klänning. Insidan på denna går i ljusgrönt, ekologiskt bomullstyg.
Igår hittade jag själv en Bugaboo gecko på blocket, som jag slog till på, till mitt lilla gryn. Så snart dyker det nog upp någon mer sufflett som jag ska sy till denna:)

17 kommentarer:

Älskade Hjärtegryn ® sa...

o vilka fina båda två urläckra!

Madelene sa...

När man ser de där suffletterna så vill man ju genast skrota sin bebbes räcer och kasta sig på en bugaboo!!!!

Heilt spesiell sa...

Knallflotte!Har selv en bugaboo og har veldig lyst å sy nytt trekk til den.Er det vanskelig?Noe jeg bør tenke på før jeg går igang evt?

h/saltaste bönan sa...

Wow, otroligt snygga! Måste nog pimpa till vår svarta dystra bugaboo som börjar sloka i vårsolen.

Doris_Assar sa...

Wow! Min svarta lite solblekta bugaboo blev genast sugen på en ny suflett! :-) Hur svårt är det att få till ett bra mönster?

sygryn sa...

Tack! Sömnaden är ganska enkel. Jag har ritat av en färdig sufflett, inte särskilt svårt det heller, sedan är det bara att kolla på hur orginalsuffletten är konstruerad:)

Strömming sa...

Säger bara WOW!!! Beställde själv en ny Brio Sing igår och den suffletten är ju inte speciellt kul. Vet inte om jag vågar ge mig på att skruva på den dock när den är helt ny...

Dessa suffletter är helt underbara!!! Måste klura på det när den kommer... Man kanske kan träna lite på sin gamla vagn som ända bara ska vara sovvagn nu...

TAck för ännu mer inspiration på din blogg! :D

Lotta Sultan sa...

den grönaste är helt underbart ljuvlig!

SiriR sa...

Så kule! Veldig stilig.

Krimskrams sa...

Åh så fina suffletter! Jag har själv en bugaboo gecko och är jättenöjd med den :-) Jag har sytt en fin sufflett till den men den har lite mindre sufflett än cameleon.

Mammamucklan sa...

Oh, så vackra! Vagnarna blir till smycken!!

Retro Elephant sa...

Vilken underbar idé att sy en suflett! Den översta var ju hur läcker som helst :)

//Lina

prickig design sa...

Så läckra!!

gullhjärta sa...

Supersnygga båda två! Ser ut som små godisar.

Dorabella sa...

Gud så snyggt!! Vad duktig du är

Välkommen! sa...

superfina!! så härligt med lite färg på vagnen! :)
för övrigt ska jag snart ge mig i kast med de toppenbra jackmönstret du skickade mig! tack än en gång!
/kattching

Lykke sa...

Så lekre!! Likte spesielt godt det grønne!!