måndag 25 maj 2009

Påfyllning hos Baboon!

På förmiddagen idag åkte jag och mitt lilla gryn till Baboon för en påfyllning bland sygrynkläderna. Det har gått åt en hel del av det jag sydde dit sist, så det är skoj!
Allt är sytt i återanvända tyger, det här är vad jag hade med:
Kjolar i cerise med mönster. stl. 62/68-98/104
Kjolar i smått blåblommigt, stl. 62/68-98/104

Klänningar i orange med rosa blommor, stl. 62/68-98/104

Stl. 62/68 och 74/80 har öppen rygg, eftersom det är mer praktiskt på barn som ännu inte lärt sig att gå.

Klänning i vita blommor på grön botten, med rosa kantband. Stl. 62/68-98/104


Stängd rygg med sprund på storlekarna 86/92 och 98/104.
Jag har mer av alla dessa tyger, och kan sy plagg på beställning av dem. Klänningar och kjolar, även i andra storlekar, men även andra plagg. Kanske en blåblommig skjortblus til midsommarpojken, eller cerise solhatt?





5 kommentarer:

Millamolla sa...

Åhh, jag blir alldeles svag i knäna av det orange tyget med rosa blommor!!! Synd att man inte har en tjej -då hade jag köpt klänningen på studs!!!

SiriR sa...

Så mye fint! Den oransje med rosa blomster er min favoritt!!

Josefinaste sa...

Jättefina!!

stora lilla j sa...

Gud så fint, min favvo är den gröna klänningen med rosa band... *dregel* jag skickar nytt mönster idag, fattar inte vad som hänt med det förra!!! Men det är inte första gången posten slarvar bort mina brev...

od Andulky sa...

Åh så fina! Älskar den orange med rosa blommor!! Vilket underbart tyg!! Säg till om du vill sälja en bit ;-).