fredag 24 oktober 2008

Skjortblusar med John Blund

Malvalins Malin har skickat bl. a detta underbara tyg till mig, med en önskan om att det skulle bli skjortblusar till hennes butik Malvalin. De har en gång varit gardiner, när hon var barn. Jag har tidigare skrivit att jag tycker att brunt är den finaste färgen av John Blund-färgerna, men den här ljusa röda slår nog den bruna tror jag. Just till skjortblusar, blev det underbart!

Sprund med knapp fram, och kantband även vid ärmarna.

Trots att det är samma plagg av samma tyg, blir de unika då mönstret hamnar på olika vis.
Ibland har jag svårt att skicka iväg beställningar, då jag blir fäst vid dem under arbetets gång, Låter säkert lite knasigt, men sådan är jag;-) Den här gången är en sådan. Och så är jag nyfiken på vilka små gryn som kommer springa omkring i dessa.






8 kommentarer:

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Så fina och jag kan bara hålla med om den röda John Blund färgen, så fin.

prickig design sa...

Så härliga! De som får dessa fina kommer i alla fall göra sina omgivningar glada!Trevlig helg!!

jenny sa...

superfina.

prickig design sa...

svar ang photoshop... Jag använder mig mycker utav "trollstaven" klickar på ett större färgfält som jag vill ha bort, fyller med hjälp av färgpytsen (hink med färg som är på väg ur=0)) .Eller också väljer jag "klipp ur" under menyn "REDIGERA".
sedan går jag över med pensel och korrgerar för hand där det behövs...och det syns kan jag lova, är inte allt för säker på hand!=0)Finns säkert en massa andra bra sätt, men detta va det jag kom ihåg från skolan.Kul att man lärde sig något man hade nytta av!=0)

Bustråden sa...

Jättefina, det var fint det röda med!

Retro Elephant sa...

Jag gillar verkligen det fina John Blund tyget! Vem skulle inte bli fäst vid sådana fina blusar?

//Lina

mtoto sa...

Verkligen jätte fina. Tänk vad söt min lile kille skulle vara i en sådan - man får verkligen ha-begär av dem!

Strömming sa...

Ja dessa skulle jag också haft svårt att skicka iväg, de är ju superfina!