torsdag 16 oktober 2008

Solgula elefanter

Det här setet syddes till mitt stora gryn inför fotograferingen på dagis. Jag var lite vågad :-)och frågade henne vad hon ville att jag skulle sy till korttagningen. Elefanterna hade då nyligen landat i brevlådan, de gula elefanterna var givna, och mamman blev glad;-) Kombinationen med brunt, valde hon efter att jag visat några alternativ. Muddjeansen blev en bonus. Mjuka, sköna och lekvänliga!

När fotodagen kom, var det inte svårt att få på henne de tilltänkta kläderna! Skönt att slippa protester, och trots och tårar inför ett sådant tillfälle!

Elefanterna är gula som solen lyser, och lyser gör också mitt gryn!


5 kommentarer:

Titti sa...

Åh vad jag gillar elefanttyget :-)

Retro Elephant sa...

Mycket fint som vanligt :)

//Lina

Jenny sa...

Jag övar mig att sy långsamt och noga. Kommer hit ibland och inspireras av din kreativitet och noggrannhet. Avis också på din overlockmaskin. Vill HA! :)

Strömming sa...

Så fint!!!

Anonym sa...

Superfint!! Älskar elefanttyget!! Och vad ditt stora gryn är likt dig :)!
Ha det gott! /Erica ( som köpte skilingaryds-hättan med grönt foder)