söndag 2 augusti 2009

Färgsprakande tygtavla

Inget sytt i detta inlägg, men i alla fall lite tyg! Nämligen en härlig tygtavla. När jag hittade det här tyget, var det kärlek vid första ögonkastet, och då det vara var en (ganska kort)gardinlängd, så har jag haft saxångest och inte kunnat klippa i det. Nu har det äntligen hamnat på väggen i mitt lilla gryns rum. Det blev verkligen en färgklick mot den vita väggen.

Jag är lite tokig i just tygtavlor. Nu när jag sitter och räknar så har vi tygtavlor i fem rum här hemma:) Jag älskar ju tyg(!), och jag hittar mycket lättare tyg som jag älskar än en tavla....och det är ju så smidigt om man känner för lite ombyte, bara att byta tyg på ramen.

6 kommentarer:

Y sa...

du har helt rätt, det var verkligen ett fantastiskt tyg! Jag gjorde också en tygtavla idag till mina tjejers sovrum med finlaysonblommor. Kommer bild någon gång. Tygtavlor är bäst, inte minst som ljuddämpning

Strömming sa...

Helt underbart tyg, gör sig verkligen som tavla!

Har många tyg som jag tänkt att jag ska göra tavlor av men får liksom aldrig tummen ur...

Sara sa...

Helt underbart tyg det där. Jag håller med man kan aldrig få för många tygtavlor. Vore skoj att få se dem .)

Anna, Tvillingtand sa...

Verkligen jättefint! Jag gillar också tygtavlor, men har inte kommit för mig att spänna upp en egen än. Jag var förresten i Motala häromdagen hos mina föräldrar. Vi tog en runda på stan och jag såg då dina kläder på Baboon. Superfina var de =)

od Andulky sa...

Underbar!!

Villblomsten sa...

Sånn har jeg nettopp laget også :-)
i ett annet stoff :-)
den har ikke kommet opp på veggen enda - men snart :-)