söndag 16 augusti 2009

Syskonmatchade molnklänningar

Det var ett bra tag sedan jag sydde något till min egna gryn. Nu var det det dags, och det fick bli molnklänningar som jag tänkt göra ett tag. Först hade jag tänkt att sy rosa klänningar till dem båda, med olika kontrasterande kanter. Men min stora tjej ville hellre ha en brun klänning, och så fick det bli.
Det var hennes egen idé att hon skulle ha rosa kantband på sin....

....och lillasyster bruna. Då passar det ju ihop, talade hon om för mig:)



17 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina. Jag gillar när det matchar..

Retro Elephant sa...

Vilken tjusig matchning, jättefina klänningar!

//Lina

Anonym sa...

Jättefint och kul när dottern kommer med egna ideér.

/Marie-Louise

Villblomsten sa...

Kjempeflotte :-)

Heilt spesiell sa...

Kjempeflott match det!Blir noen flotte jenter i disse kjolene:)

Doris_Assar sa...

Jättefina, dottern har bra smak :-)

Strömming sa...

Härliga klänninar. Bra smak har hon, dottern din! Min I har gått i sin molnklänning jättemycket p sista tiden och det är så så sött! Hennes ör också rosa!

od Andulky sa...

Underbara! Hon har bra smak :-)!

Tiro sa...

Så fina de kommer att bli!

Jeanette sa...

Superfina!

Anja Allvin sa...

oj vad jag älskar molntyget!!!!
Så fina klänningarna blev!

Linda sa...

Åh va fina. Önskar att ja kunde sy så fint till min tös.

Åsa Tidqvist sa...

gud så fina!

Vecka - Vecka sa...

Vilka fina klänningar!
Roligt när barnen är engagerade i syendet. Min son vill alltid "pova". Senast ville han "pova" en halvfärdig body i storlek 56.. Han har själv storlek 86..

Vecka - Vecka sa...

Tyvärr vet jag nog inte något ställe i Sverige som säljer sådana. Men visst fanns där många fina färger! och det jag gillar är att de är i metall och inte i plast.. så där ur miljösynvikel iallafall..

SiriR sa...

Så lekte! Gøy at de er ulike med like!!

Anna, Tvillingtand sa...

Tihi jo nog passar de ihop! Verkligen fina klänningar =)