söndag 6 juli 2008

Somrig tunika





Färdigställde för en stund sedan en tunika till stora tjejen. Jag började med den förra helgen, sedan blev den liggande i några dagar, men nu är den klar! Den är sydd i ett tunnt, mjukt och svalt återanvänt tyg (finns även en färdig elefant i detta tyg). Skön att använda varma dagar, och lite skydd från solen blir det ju:). Just nu regnar det och det är ca 15 grader, men värmen kommer väl åter.... Mönstret har jag ritat på fri hand, med inspiration från alla härliga tunikor man kan se i olika sybloggar! Gillar modellen mycket. Jag tror jag ska försöka göra mönstret i fler storlekar, denna är i ca storlek 104. (Det händer något konstigt när jag för över vissa bilder, de hamnar på sniskan, och jag kan inte ändra det, så mystiskt)

7 kommentarer:

prickig design sa...

Jätte fin. Ser sval & skön ut. En villig (o söt!!) modell verkade du ju ha med!:O)

BABOON sa...

Kikar in efter tips från Therese. Vilka fina grejer du gör!
/Evelina

jejja79 sa...

supersöt... kommer passa perfekt när värmen kommer tillbaka...

BONGI sa...

Din blogg är jätte härlig! Kul att du tittade in hos mig! Och ja, det syns att du gillar elefanter:) Vilka mysiga du sytt i inläggen längre ner!! Och vilken mysig tunika!

sygryn sa...

Tack för fina kommentarer!
Syster blå: Det var ett himla lirkande innan jag fick på henne tunikan, men sedan ville hon inte ta av sig den;-)

á Yeliqa sa...

Åh vilken söt tynika:) Tyget är ju jättefint:)
Har faktiskt spånat på en liknande själv men inte kommit tillskott. De är ju perfekt att ha när värmen kommer:)

OttoPippi sa...

Verkligen fin!