tisdag 8 juli 2008

Syglädje i ösregn




Idag har skapandet fortsatt på den nya overlocken. Det är så skoj(och när det regnar så slipper man ju dåligt samvete för att man sitter vid maskinen). På förmiddagen sydde jag två par muddbyxor, ett par till stora tjejen, och ett par i ca 86/92. Jag håller på att skissa fram mönster, så att jag har i olika storlekar. Tidigare har ofta skissat ett mönster för stunden, i den aktuella storleken. Det första (gula)paret blev grenen lite lång, ska korta den imorgon. Jag kortade av på de gröna, och jag tror att de blev bra. Ska prova på kompisar som har barn på ca 1.5 år.


Ikväll gav jag mig på att rita mönster på mössor. Jag ska få fram ett mönster jag trivs med i olika storlekar, och jag kom en bra bit på väg. Det blev fyra storlekar, ska prova även dessa på kompisars barn, + mina egna gryn förstås. Blir spännande om min storleksuppfattning stämmer.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Supersnygga grejer allihop!!! Är också jätteavis på alla som kan sy på förmiddagen (dvs när barnen är vakna) :-)

sygryn sa...

Ja, hur jag lyckades få ihop två byxor med stora tjejen brevid mig hela tiden, är ju lite underligt när jag tänker efter. Men hon fick lite tyglappar som hon klippte i, och så låtsades hon att hon ritade egna mönster på papper. Lilla tjejen, hade för övrigt en lång sovstund denna förmiddag:-)