onsdag 4 februari 2009

Färgglada lapptäcken

Färgsprakande lapptäcken, som kan pigga upp vilken vagn som helst i vår! Sköna och mjuka för de små. De här är några av de lapptäcken jag sytt på sistone. Några till är på gång. Dessa är både beställningar, och några ska hamna på Baboon så småningom.

Jag älskar att ha dessa lappar framför mig, och att laborera med dess mönster. Att på måfå, men ändå med tanke komponera ihop dessa helt olika tyger till en helhet.

Att skapa lapptäcken, gör mig glad helt enkelt:-)


14 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Ååh, vad fina! Verkligen härliga färgblandningar!

Anna-Snoddas sa...

Vad glad man blir, så häärliga färger! :)

Lallis sa...

Superfina! Man blir verkligen glad av alla härliga färger!

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Underbara!

Strömming sa...

Snygga lapptäcken!

Tack för mönstret, det kom fram idag! Har som sagt hittat det perfekta tyget till en sygrynjacka, nu måste bara tiden hittas till att sy den! Annars får jag sno lite tid!

Lotta Sultan sa...

har sagt det förr.
underbara!

Heilt spesiell sa...

Nydelige!Perfekt sammensettning av stoffene.En fryd for øyet!

Retro Elephant sa...

Verkligen snygga!

Vad har du för färdiga mått på dina kvadrater?? Tycker proportionerna ser bra ut :)
//Lina

BABOON sa...

Kul att se saker som ska flytta in hos mej!
De ska få en hedersplats i skyltfönstret när de anländer.

Hoppas ni mår bra, ha det!

OttoPippi sa...

Gud så många!! Vad duktig du är!! Jag har alltid dratt mig för att försöka mig på lapptäcken!

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Underbara lapptäcken ,de ser underbara ut, blir så glad av dem och sugen på att sy egna. Roligt!

prickig design sa...

underbara!!!

Errajka sa...

När man ser dessa blir man ju jättesugen att pröva sig på ett lapptäcke, eller möjligen en lappsnuttefilt :) Mycket fina!

Anonym sa...

Jättefina! Jag undrar just vilket av dom som ska ligga i våran lilla killes vagn...
Kram Cissi