fredag 20 februari 2009

Lapptäcken x5

Fler lapptäcken har skapats fram på sistone. Nämligen fem till. Dessa är sydda i olika färgskalor. De flesta tygerna är återanvända. Några enstaka är nya, och av de nya enfärgade, så är de av ekologisk bomull. Samtilga baksidor i återanvända tyger, i nyskick. Stoppade med vadd. Mjuka lätta och lagom varma framåt vårsommaren.

Vårigt rosa-grönt! Baksida i linnefärgat bomull/linne-tyg.

Pigg grön, med bl. a svart som kontrast. Baksida i grön manchester.

Himmelsblå toner! Baksida i smalspårig benvit manchester.

En av mina favoritkombinationer av färger: turkos-orange, med baksida i smalspårig benvit manchester.

Soligt gula nyanser, med baksida i linnefärgat bomull/linne-tyg.


Dessa ska så småningom, till en ny återförsäljare på webben, som beräknas öppna i april. Mer om det vid ett senare tillfälle.


Vilket täcke är din favorit?

18 kommentarer:

gosi sa...

Superfina lapptäcken i snygga färgkombinationer. Förstår inte hur du får tiden att räcka till, du kommer ju med nyproducerat hela tiden!

prylpinglan sa...

min favvo e den sista orange-gul-vita! men de e svårt att välja... gillar den pigga gröna oxå! :)
du gör så gina saker, jag vill köpa allt! tror jag ska ta å beställa en av de där fina jackorna sen oxå... den där våriga kripstigt gröna som du visade är helt underbar!

prylpinglan sa...

FINA skulle de såklart stå, inte gina...

Henrietta sa...

Min favorit är det sist, det gul-oranga! Juvliga färger :o))

Lallis/Helene sa...

Vilka härliga lapptäcken! Måste jag välja en favorit blir det nog det första med rosa och grönt. Men det va inte lätt att välja.

Kort og Søm sa...

Så fine! Syntes jeg så MummiTrollet på ett av teppene, elsker Mummi gitt!
Likte det i orangetoner veldig godt, hilsen Fredrikke :o)

prickig design sa...

men hallå!skulle man kunna välja ett?? jag gillar det rosa/gröna, orange/turkos och det gula mest... men skulle inte tacka nej till det blå eller gröna heller!
Så himla fina!!! Jag är inte så haj på lappteknik. Hur gör du? Hur är smidigast att sy ihop dom vilken maskin osv osv. En liten tut kanske??? :o)Trevlig helg!

OttoPippi sa...

Fräcka, fräcka, fräcka, fräcka!!! Det gula är fräckast!

Retro Elephant sa...

Oj vilka fina lapptäcken! Sista är min favorit :)

//Lina

krajamaria sa...

Det gul-oranga är helt klart min favorit, trots att jag inte är så förtjust i orange... men det var svårt att välja! Du inspirerar, kanske man skulle sy sig ett lapptäcke själv.....

Helene sa...

Min favorit är den i blå toner!
Kram

Heilt spesiell sa...

De var kjempeflotte på hver sin måte,men tror jeg holder med deg i at den nest siste er en favoritt.Nydelig alle sammen:)

Skaparstigen sa...

Härliga!
Du är lite som jag när jag virkar: bara jag får ändra färgerna lite, så är det helt ok att göra samma sak om och om igen. Det blir ju en helt ny grej då.

Mannagryn sa...

Sista är min favorit också! Jag blir sugen på att göra ett lapptäcke nu.

Åsa Tidqvist sa...

jättefina täcken! jag gillar också det turkos-oranga men mest det sista ändå tror jag!

KATTCHING sa...

jättefina!! d e så kul med lappar!

Strömming sa...

de är ju fina allihop men grönt är ju skönt!!!

Anonym sa...

kan inte välja gillar alla så mycket!!! :-):-)