lördag 13 december 2008

Kanintröja och semester!

Här sitter mitt lilla gryn och försöker komma på hur man kör en bil....men det verkar mer vara någon slags flygfarkost..:-)
Tröjan och dreggellappen hon har på sig har hängt med ett tag, och används flitigt. Dreggellappar är en ständig accessoar, i dessa tider då tänderna spricker igenom.
Jag syr dem oftast med fleece på baksidan, då hålls ju det lilla bröstet varmt och torrt. Framsidan kan vara i olika tyger, som här i brun velour. Tröjan är i raglanmodell, mönster meedom form 1, med mudd i ärm och nederkant. Kanintyg från JNY, och brun stretchjersey från Stoff &stil.
Nu väntar en paus, från julbestyr, sömnad, och bloggande. Idag har det packats hela dagen, och imorgon far vi iväg på semester. Sälen nästa!! På återseende!


(psssst! Ni som väntar på era beställningar, som ska bli julklappar....de är klara! Jag har bara inte hunnit maila er. Jag hör av mig när vi kommer hem, så att ni hinner få plaggen innan jul!)

5 kommentarer:

Maria sa...

Roligt att du vill vara med i min utlottning. Du glömde att skriva vilken av sakerna du helst vill vinna...men om du inte har någon särskild önskning så kan det bli vilken som förstås=)

prickig design sa...

Nu är jag tillbaka...
Här har det sytts på som vanligt! Mycket fina grejor, hoppas på en livebild i dopklänningen.
Ha en super mysig resa!

OttoPippi sa...

Ha en underbar semester! På återseende!!!

Ensamvarginna sa...

Hoppas ni får en trevlig resa, roligt att ni var så friska så att ni kunde åka.

Strömming sa...

Ha en skön semester!

Vilken fin tröja lillgrynet har! Fick genast en ny tröja till I i tankarna! Tack för det! :D