söndag 28 december 2008

Stickad mössa!

Jag måste bara flika in ett lite annorlunda inlägg bland julklappsbeställningarna.
Min mössa är färdigstickad, och här är resultatet, riktigt bra om jag får säga det själv;-)
Ni som följer bloggen vet ju att jag inte brukar sticka så mycket, då mitt tålamod ofta tar slut innan jag stickat färdigt. Men den här mössan var perfekt för mig. Med stl. 10 på stickorna gick det undan! Modellen kallas för Åre-mössan. Jag har redan påbörjat en mössa till mitt lilla gryn......vi får väl se vilken vinter den blir klar;-)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vá fin. Vill ha!!!! Som jag vill med många av dina alster. Håller tummarna att alla är friska, så vi ses på nyårsafton. Kram Mia

Lotta Sultan sa...

du är ju en baddare på det där med stickning också!

prickig design sa...

så snygg! sticka kan du med ser jag...själv håller jag på att lära mig virka...gissa om jag repat upp det 1000ggr!blir inte nöjd.

Strömming sa...

Vilken härlig mössa!!! :D

jejja79 sa...

kul, stickar precis en likadan i samma garn och färg här hemma... kul å få se hur den ser ut när den är klar... =)

Ensamvarginna sa...

Älskar färgen!
Ser cool ut och varm på samma gång.

OttoPippi sa...

Verkligen jättesnygg!! En sån vill jag också sticka! (Som just avslutat en misslyckad mössstickning..)

BABOON sa...

FIN!
Vi har en likadan i barnstorlek på G hemma hos svärmor, de är verkligen skitsnygga!

Retro Elephant sa...

SUPERIN! Vekrligen i min smak! Häftigt garn också!

//Lina

Annelie sa...

skitsnygg färg o modell! Me like!

sygryn sa...

Vad roligt att ni också gillar den! Den har premiäranvänts idag, och var mycket gosig och varm:-)

Anonym sa...

snygg