tisdag 30 december 2008

Lappsnuttis

Även denna fanns med bland julklapparna till mitt lilla gryn. Det är en mjuk snuttefilt, ihopsydd på måfå, utav lappar från tyger som är riktiga godbitar. Istort sett alla är återanvända. Att ha många små lappar vid sidan att pilla på är riktigt härligt tycker små bebisar, därför har jag sytt fast små band runt om. Banden har jag fått som gåva tillsammans med lite tyger.

Baksidan av snuttisen, är i ekologisk oblekt bomullsvelour. Samma som jag använt till setet nedanför. Alltså helt ok, att snutta och äta på!

För en stund sedan smög jag intill och tog denna bild. Min lilla goding sover middag, och ligger och håller om sin snutte. Mmmmm...vad mysigt! (heldressen som hon har på sig, kommer från Blingo, ekologiska barnkläder)


2 kommentarer:

s.m.i.l.e sa...

Åh så mysigt! Det blev med andra ord en godkänd julklapp!

Erica sa...

vilken liten sötis :)