måndag 2 mars 2009

Body med flodhästar

Helgen som passerade, erbjöd en del sömnadstid under söndagen. Då jag nästan enbart sytt beställningar en tid, var jag så sugen på att bara sy något inspirérat av stunden. Dessutom fanns en irritation(finns fortfarande) över beställda dragkedjor som inte kommer när det lovas.....
Så igår kväll släppte jag alla måste-sömnader, och klippte till fem plagg till mitt lilla gryn.
Tygerna jag valde gav mig massor inspiration och lust, så beställningarna som väntar ikväll, har jag återigen lust med!
Först ut av de fem blev den här bodyn. Jag har tänkt sy bodys hur länge som helst, gjort ett par halvhjärtade försök, men inte blivit nöjd. För ett tag sedan gjorde jag och strömming, ett mönsterbyte, då jag fick hennes eminenta bodymönster. Tack!

Det gäller att ha tungan rätt i mun;)

Bodyn har utgångspunkt i stl. 74, men jag har förlängt livet + ärmarna lite, eftersom mitt gryn nu drar 74/80. Hon är ganska långsmal, så jag behövde inte öka vidden.

Jag löste halsringningen något annorlunda mot vad strömming brukar göra. Jag sydde hela ringningen inkl. sprund i ett svep, ej sprundet för sig.

Efter velande om vilken färg jag skulle ha till de orange-röda flodhästarna, så blev det svart. Kanske inte det mest färgsprakande, men snyggt tycker jag.

Jag gillar modellen när knäppningen är lite längre upp, än precis vid grenen.
Tummen upp för bodysömnad, det blir fler kan jag lova:)

13 kommentarer:

Mimmi sa...

Jättefin body! Håller med om att knäppning lite längre fram/upp är både snyggt och praktiskt, själv har jag dock inte "kommit mig för" att förändra mitt mönster så därför kör jag på i gamla banor. Hos mig har det blivit orangea flodisar i form av en tröja i helgen. Även jag var lite "feg" i mitt färgval och det blev vit mudd på tröjan. Kanske kan man bli lite mer vågad i sitt färgval opå nästa flodisplagg :-D

Anonym sa...

Hej vännen!

Tittar ju in allt som oftast, dock utan att lämna kommentarer! Vilken underbar body, vad duktig du är!

Kram Eva och Hugo.

Doris_Assar sa...

Kalasfin! :-)

od Andulky sa...

Superfin! Gillar modellen!

Solveig Lövendahl sa...

Fin body på supersöt modell! Jag gillar också dina små vetepåsar, smart att kombinera ihop två produkter!

Heilt spesiell sa...

Den ble skikkelig fin.Det oransje flodheststoffet er bare lekkert med svart til.Herlig model har du også:)

Strömming sa...

Å vad kul att se bodymönstret användas. Tror jag ska ta efter dig och sy sprund och öppning i ett svep, jag har problem med tryckknappen där som bara vill ramla av!

Det blev riktigt snyggt med brunt till de orange flodisarna!

Snart har jag ork igen efter bröllopet att ta tag i sömnaden och då står jackor högt på listan!

Mannagryn sa...

Vilken fin body! Flodhäst tyget har verkligen blivit populärt. Imorgon kommer i alla fall tygerna till slut en liten överaskning finns med också.

Anna-Snoddas sa...

Jättefin! Snyggt med svart till!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Fin modell på bodyn och cool bredbent modell som har den på sig. ;)

Bobo/Rumba de kransen sa...

Fin modell på bodyn och cool bredbent modell som har den på sig. ;)

Anonym sa...

Cool body, härlig blogg.

Åsa Tidqvist sa...

Så snygg body, så söt modell ;)
tittar ofta in här hos dig och tycker du är så duktig!