tisdag 24 mars 2009

Somrig klänning och hatt

Idag när det var fotostund, hade jag att göra med en sprallig modell! Men hon ville väldigt gärna vara med på kort:) Lite svårfångad bara;)
De här kläderna är dock inte sydda till min stora tjej, utan är en beställning i samma storlek som hon har. Så jag lånade henne för att få lite livebilder.
För en tid sedan fick jag ett önskemål från en kund som hade förälskat sig i detta tyg(vem gör inte det;) Hon ville att det skulle bli en klänning som är öppen i sidan, fästs ihop med knytband, helfodrad så att den går att vända om man vill. Jag fick en liten skiss, som jag i min tur skissade till ett mönster. Det är jätteskoj när en kund kommer med egna tankar och önskemål. Så här blev resultatet.

En matchande hatt syddes till. Den har insida i linnefärgat återanvänt bomull/linne-tyg. Även klänningen har den insidan.

Hatten fungerar lika bra att vika upp lite mitt fram, eller....

....ha den precis som den är. Kanske finast, och bra om solen lyser.

Lek- och rörelsevänlig:)

Klänningen är sydd i stl. 110

Hatten är stl. 52/54

11 kommentarer:

OttoPippi sa...

Gud så fint!!!
Och vilken underbar klänningsmodell!! Så härligt med idérika beställare!!

Anonym sa...

underbara bilder!! å underbart tyg!

Doris_Assar sa...

Åh vad fint! Å tyget är ju såå fint, som jag sagt förr ;-)

Retro Elephant sa...

Tyget är verkligen fint! Du är duktig osm kan rita en så snygg modell utgående från endast en skiss, tummen upp!

//Lina

Belletrist sa...

Så jättefina både klänningen och hatten blev! Lilltjejen är väldigt nöjd! :-)

gosi sa...

Vilken härlig sommarklänning, blir alldeles glad bara av att titta på den:) Kul modell!

Kort og Søm sa...

Kjempe fint sett!
Nydelig stoff du har brukt :o)

Hello sa...

Så fint det var! Tyget är ju helt underbart!

Du skulle inte vilja dela med dig av hattmönstret? Jag kanske har nåt du vill byta med?

Strömming sa...

Vilken härlig klänningsmodell! Och a, vem förälskar sig inte i det tyget, det är ju underbart!

Dina hattar är bara för snygga!

Madelene sa...

hittade livebild på den :0) sitter jätte bra!

Polkahjerte sa...

Nydelig kjole! Hatten og. Veldig fin kombinason av mønster og stoff.