söndag 15 mars 2009

Till lillebror och storasyster

Idag har jag träffat en väldigt liten och färsk bebis:) En liten pojke som är två veckor. Åh, så söt! Man tror ju aldrig att man glömmer hur liten en nyfödd är, men uppenbarligen så gör man det. Så liten och go!

Som en liten "välkommen till världen"-present har jag sytt en body i de turkosa flodhästarna, med bruna kantband. Återigen har jag använt Strömmings mönster.
Till den blev det ett par användbara muddjeans, i mjuk och skön denim.

Storasyster fick en "grattis till att du blivit storasyster"-present, i form av en matchande tröja med orangeröda flodisar. Mönstret är ett omarbetat från Meedoms form 1.






7 kommentarer:

Strömming sa...

Vilken fin present! Brunt ser ut att passa till alla flodhästar!

Henrietta sa...

Härlig present! Jag gillar verkligen flodisarna :o))

SiriR sa...

Kjempeheldig baby og storesøster som får så fine gaver, flodhestene er så søte.

Heilt spesiell sa...

Herlig presang.Knallflotte proffe klær!

Junebacken sa...

Vilka jättefina presenter du gjort, kan tänka mig att de blev jätteglada och nöjda. Bra gjort av dig att inte glömma storasyster, det är det alltför många som gör.

Johanna sa...

Åh så fina kläder du syr!!

Nilla sa...

Har också sytt en massa flodhästar de senaste dagarna men det turkosa tyget var slut när jag beställde så det har jag inte. Ser urläckert ut! Vem skulle inte bli superglad för de här presenterna?!

Vad är det för mjuk denim? Tycker det kan vara lite svårt med kvaliteten där. Man vill ju inte ha för hårt till små skruttar.