tisdag 10 mars 2009

Hjärtklänning och hatt

Här en en hjärtlig liten klänning, i stl. 80, som jag sytt på beställning. Den här beställningen fick jag redan i höstas, men eftersom den inte ska användas förrän till sommaren, bestämde vi att jag kunde sy den under våren. Och nu är den klar.
Utgångsmönstret är mitt vanliga klänningsmönster.
Enligt önskemål är den något längre baktill, och den har tryckknappar bak.
En liten hjärthatt, som passar fint till. Insida i vitt.

Eftersom hjärttyget är ganska tunnt, och lite genomskinligt, kom vi fram till att jag skulle helfodra klänningen. Fodret är i 100% ekologisk bomull. Hjärttyget är ett oanvänt retrotyg.

Hoppas att den lilla tösen kommer att trivas i plaggen:)




12 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin! Med söt solhatt till!!

Vindling sa...

Mycket sött!

Anna-Snoddas sa...

Verkligen jättesöt! :)

LinSar sa...

Otroligt söt.Hatten lika så

Husfrun på landet sa...

Den är jättefin, roligt med matchande sommarhatt :)

Julia sa...

Jösses så fint! Vad duktig du är!

prickig design sa...

så fint set! Tycker att du är så duktig som kör på ekologiska material så ofta det går.

jonnakaos sa...

Oj! va sött men samtidigt stilrent. gillar verkligen det tyget.

OttoPippi sa...

Sen jag var här sist: Underbara jackor, klänning och hatt!!! Wonderfuk!!

OttoPippi sa...

Wonderful kanske jag menade... :-):-) :-)

LilleBus sa...

Så jättesött!

Vad använder du för mönster till solhatten, är ute efter ett sådant mönster och den var ju underbart fin :-)

Strömming sa...

Så sött! Tjejen kommer bli så fin i klänning med matchande hatt! Tyget är underbart!