tisdag 3 mars 2009

Elefantbody och retrobrallor

Även dessa plagg syddes i söndags till mitt lilla gryn. Elefantbodyn är samma modell och stl. som flodhästbodyn, jag skrev om nedan. Mönstret har jag bytt till mig av strömming! Ett mönster jag gillar skarpt.

Retrobrallor i stuk al´a kokalal, har jag länge tänkt sy, och nu blev det av. De är alltså inspirérade av Blomma åker vagn. Jag ritade mönstret utifrån Meedom, form 1. De blev helt ok, men knytbanden blev i längsta laget, så dessa har jag kortat av lite, nu i efterhand.

Samtliga tyger kommer från Stoff & stil.

10 kommentarer:

prickig design sa...

människa, vart köper du tid??!=o)
du är så grym på att hinna med så mycket på samma gång. Jag syr lika mycket på en månad (eller två) som du gör på en dag! har du världens snällaste gryn/man?:o)

prickig design sa...

givetvis jättefint!!!!:o)

Heilt spesiell sa...

Kjempeflotte klær.Det elefant tøyet må jo være perfekt til body siden det er så mykt og deilig.

Doris_Assar sa...

Jättefint blev det! :-)

Strömming sa...

Tjusigt!

Kul att du gillar mönstret. Det blev ytterligare en fin body! Superfina rertobrallor också! Sånna ska I oxckså få när hon blir lite större och kan krypa/gå.

Tobias sa...

Ja Syster Blå, hon har världens snällaste man ;)

Retro Elephant sa...

Läckra kläder! Gissa om jag är avundsjuk på elefanterna :P

//Lina

od Andulky sa...

Superfint set!!

prickig design sa...

anar att det var maken själv som var med och "högg" där... :o)

Sygryn...ber om ursäkt om jag gav honom "vatten på kvarnen"! ;o)

sygryn sa...

syster blå: Ha, ha, jag han sträckte på sig ordentligt, och kände sig sååå duktig. Men det kan han gott få göra:)

Åh, andra sidan är grynen rätt snälla de med....som somnar vid 18-19 om kvällarna:)