tisdag 3 mars 2009

Solhattarnas säsong har börjat.....

....eller, kanske inte riktigt än....
Men de har börjat sys här hemma i alla fall:) Och genast känns den varma säsongen inte så långt bort..(trots att det återigen blev ett vitt täcke på marken..)
Det här blev årets första solhatt i min klockade modell. Jag har ett par beställningar, och eftersom det var ett tag sedan jag sydde dessa, så blev det varsin till mina gryn först.
Efter dessa två, har det blivit 6 st till, bilder kommer så småningom.
Tyget till denna är ett retrotyg, med vitt foder. Den går att vända om man vill ha den vita sidan ut istället.

9 kommentarer:

Nilla sa...

Jättefin! Det hade varit kul att se den in action på en modell!

od Andulky sa...

Så himla fin! Vill också se livebild! Jag förstår att det här är ditt eget mönster, men vet du var man kan hitta justa mönster på solhattar? Har så smått börjat leta :-).
/Anna

sygryn sa...

Actionbilder kommer, det var bara det att modellen var inte så villig att ha den på huvudet när fotografen ville;)

Errajka sa...

Verkligen jättefin! Var hittar man något sådant mönster? Några tips mottaget tacksamt :)

sygryn sa...

Det finns ett mönster på stoff o stil, som är en klockad modell. Jag har använt den tidigare, men har nu ritat om den, bredd höjd osv... Men kika där om ni är intresserade av en liknande.

Palven sa...

Jättesöt å fint tyg =)

prickig design sa...

fin fin!!

florin design sa...

Jga har oxå börjat fundera på solhattar men här känns det avlägset att börja använda dem... Vi har väl en halv meter snö fortfarande....

Strömming sa...

Vilken jättefin modell på hatt!