fredag 6 mars 2009

Vårjacka med John Blund

Äntligen är den här jackan färdig. Ja, det känns så, efter att den hängt och väntat på dragkedja, i flera veckor! När jag beställde dessa dragkedjor, lät det på butiksinnehavaren, att det inte var några som helst problem, och att de skulle kunna komma dagen efter om jag hade tur.....Det var då. Nu fyra veckor senare vet jag bättre, och butiksinnehavaren också, tror jag. Nu vet hon vem hon ska prata med om (när)jag vill ha fler. Och de borde då komma ganska omgående.

Jackan är sydd i stl. 74, till en liten kille i södra Sverige. Jag kan tänka mig att det börjar bli dags att använda den, våren är ju i antågande:)

Min vanliga jackmodell.....

....med luva som dragkedjan, går upp i. Fodrad med kritvit fleece. En härlig jacka att möta våren i. Mitt gröna John Blund-tyg, är nu nästan slut, bara yttepyttebitar kvar.. däremot har jag återigen ganska mycket brunt John Blund-tyg hemma. Av det har det redan blivit blivit en jackan till min lilla tjej. Mer om den i ett annat inlägg.

Om ni är intresserade av att köpa delbara dragkedjor med ring, genom mig, så har jag fått följande info från butiken:
De finns i 15, 20, 25, 30, 35, 40 cm längd. Vita och svarta kan ni köpa enstyck, andra färger är det tre-pack som gäller(om ni är fler som vill ha samma färg, går det ju dela förpackningen.) Hon tror att de finns i många olika kulörer. Om ni vill handla, skicka ett mail till mig. sygryn@telia.com , med längd, antal, och färg, så kollar jag upp det nästa vecka, och meddelar pris.
Ha det gott!/Malin

8 kommentarer:

Min rosendröm sa...

Åh :-) Har du john blund tyg i blått så skulle jag gärna vilja köpa en sådan jacka av dig!! Helt underbar.

/Nina

Roblin sa...

OOOH Så underbar!
Den där jackan kommer väcka mångas avund :-D

Heilt spesiell sa...

Nydelig fin,og du syr så pent.Lekkert!

Jossan sa...

Så himla fin och dragkedjor med ring är ju bara så snyggt!

florin design sa...

Så fin!!!

Vill du byta brunt mot blått john blund så maila mig :-)

Vad fick du betala för dragkedjorna?

Strömming sa...

SÅ snygg! Igen!

Vecka - Vecka sa...

Vilken härlig jacka! Håller själv på med en jacka till min kille för tillfället. Hoppas jag hinner få den klar innan han växer ur den..

plyschmyran sa...

Vad gullig!!!