söndag 29 mars 2009

Lapptäcke i bruna nyanser

Nu har jag åter fått min "lapptäckssömnadsabstinens" stillad för ett tag:)
Jag har nämligen sytt ett lapptäcke, modell större. I alla fall om man jämför med de jag brukar sy. Det här är en beställning, som ska pryda en pojkes spjälsäng.
Önskemålet var ett lapptäcke i bruna nyanser, som känns och andas 70-tal. Tycker ni att jag har lyckats? Jag känner mig i alla fall nöjd, och jag hoppas att beställaren delar denna känsla.


Hjärtan, rutor, blommor, John Blund och små bär i en salig blandning. Tänk att de funkar så bra ihop.
Baksidan är i enfärgat brunt bomullstyg, och täcket är stoppat med ett lager vadd.

19 kommentarer:

Therese sa...

Vilket underbart lapptäcke!
Snyggt kombinerade tyger!
I LIKE!
*kram*
Tea

Anna-Snoddas sa...

Underbart fint! Du har definitivt lyckats! :)

Martina sa...

Vackert!

Mallaching sa...

Jättefint! Det är så man blir sugen själv! Klipper eller skär du alla bitarna? Tack för all underbar inspiration som du ger!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Du har verkligen lyckats. Syr du ihop täckena på nåt mer sätt än i kanterna? Det ser inte ut som om det sitter ihop mitt på men du kanske har följt de befintliga sömmarna?

KATTCHING sa...

jättefint! det har verkligen 70-talsvibbar! :)
lappteknik är ju så sjuukt kul! :)

Strömming sa...

Det verkligen skriker 70-tal! Helt underbart!

OttoPippi sa...

Du har verkligen lyckats!! Urcool!!

Tiro sa...

Jättefint!!

od Andulky sa...

Underbart! Vilket jobb!

Palven sa...

Jättefin =)

Retro Elephant sa...

Jag ser att du lagt ner mycket tid på detta underbara täcke, superfint!

//Lina

Min rosendröm sa...

Helt otroligt!! Verkligen superfint.

Det skulle jag utan tveka kalla 70-tal.

/Nina

Det bästa med livet... sa...

Jag har tittat runt på din sida & då gör jättefina grejor! -det bästa med livet

lilla hjärtat sa...

Du har verkligen lyckats. Älskar de bruna kombinationerna, 70-talist som jag är ; )

Marie Frost sa...

Åh, det är helt underbart!

Anonym sa...

Det är nog det finaste lapptäcke jag sett!

Mojebarn sa...

Jag kände mig lite nostalgisk när jag såg täcket. Det är många tyger jag kommer ihåg från när jag var liten. Så du har verkligen lyckats!

Elin med 3 sa...

Tack för det fina täcket!!

Både Milo och jag älskar det!!