onsdag 11 mars 2009

Sy inte med öppen mun...

Nej, för då kan det gå illa!

Detta har jag en liten historia om: För flera år sedan, var jag i full färd med att lite snabbt och lätt lägga upp ett par jeans åt min käre far. Jeans är ju som ni vet ofta ganska kraftiga i materialet. Dessutom när man ska lägga upp för långa ben, så blir det en himla massa lager tyg, där söm möter söm.....och jag hade nog lite bråttom, och lite för vek nål....

Nålen fixade helt enkelt inte alla dessa tyglager, den gick av...samtidigt som den just går av så pratar jag med min sambo.....och nålen hoppar rakt in i min MUN. Innan jag hinner att reagera har jag på något vis svalt och jag känner att den sitter i halsen! Samtidigt som jag drabbas av lite lätt panik, får jag förklarat för sambon vad som hänt. Han ringer sjukvårdsupplysningen, som råder oss att åka in till akuten.

Väl på akuten är det låååång väntan, och när jag väl får röntgas har nålen åkt så långt ner som till magen, och jag får förklarat för mig att den kommer att komma ut den naturliga vägen..:)

Så kan det gå om man inte håller munnen stängd:) (Faktum är att när jag numera syr över flera tyglager, så är det som en reflex, och munnen åker igen;)

God kväll!

11 kommentarer:

Y sa...

oj!
brände ni av en ny bild för att se att inget är kvar?

prickig design sa...

vilken historia!
Jag känner igen det där från jobbet, händer ju dagligen att jag syr upp jeans där. Jag hade en arbetskamrat som hade solglasögon på sig när hon sydde upp jeans för just där det är som tjockast hade nålen en tendens att gå av (speciellt för henne). Jag har ju alltid brillor så jag är ganska säker men det där med munnen ska jag tänka på!:o)

Doris_Assar sa...

Nej men gud vilken historia! :-o ;-)
Jag trodde faktiskt att jag svalt en nål en gång, hade satt ett par nålar i munnen när jag höll på. Behöver jag säga att jag ALDRIG kommer sätta en nål i munnen efter det? :-D ;-)

Reena sa...

Usch, och jag som trodde att sömnad var en rätt ofarlig hobby....

Solveig Lövendahl sa...

Hahaha, förlåt att jag skrattar, låter bara helt otroligt! Vilken tur att det slutade lyckligt!!

Lotta Sultan sa...

haha! därav det gamla fina ordspråket...
låt nålen tysta mun.
eller hur det nu var
:-)

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Hi,hi...förlåt...men fniss /Karolina

OttoPippi sa...

*asg* :-) :-) :-) :-) Men det är ju för att man känner igen sig i denna PANIKsituation som det blir kul!!! Vilken tur att det gick bra!!
Kram och god natt!!!

od Andulky sa...

Underbar historia :-D!!

Hello sa...

Tack för varningen! Ska komma ihåg det till nästa gång det blir aktuellt :)

Strömming sa...

Ska komma ihåg att hålla munnen stängd nästa gång då, jag brukar alltid kisa när det blir många lager..